Een weekje mee met de vrachtwagen!

1

Afgelopen zondag besloot ik een weekje met Mathieu mee te gaan. Helaas ging onze vakantie niet door en Mathieu heeft daardoor geen vakantie genomen, maar omdat ik wel gewoon vrij was besloot ik een weekje met hem mee te gaan. Ik heb nu nog 1 week vrij en dan moet ik ook weer aan de gang. Kijk lekker mee naar waar we allemaal geweest zijn!

Maandag moesten we optijd weg want de vrachtwagen stond geladen en moesten gaan lossen in Harskamp!
Daarna zijn we gaan laden in België, gelukkig waren we net voordat er een flinke bui overkwam geladen. S`avonds een parkeerplek gevonden zo`n 20 minuten van de volgende losplek af.

2

Dinsdag hebben we op 2 plaatsen gelost, eerst Bathmen en daarna door naar Eibergen. Daarna op naar Rotterdam om Aluminium te laden voor Rackwitch (Duitsland), We hebben bij Frans op den bult wat gegeten en daarna doorgereden Duitsland in. Bij afslag 37 Lauenau zijn we die avond gestrand en hebben we de nacht doorgebracht.

3

We zijn woensdag vroeg vertrokken om de rit naar Rackwitch en hebben we de vracht weer gelost. Daarna door naar Monchai stro laden, maar voor de we daar waren hebben we flinke file gehad. Doordat er een ongeluk was gebeurd was er een stuk rijksweg afgesloten dus moesten wij en nog tig andere natuurlijk binnenoor en ja ook in die tussendoor stadjes daar waren ze aan het werk en werd het verkeer met verkeerslichten geregeld dusja dat was een zooitje. We hebben er zowat 2u langer over gedaan dan normaal de bedoeling was. Eenmaal daar aangekomen heeft Mathieu met een collega zijn wagen weer volgegooid en zijn we nog 2,5u terug gereden en zijn we gestopt bij afslag 57 Brauschweig! Daar hebben we wat gegeten en de nacht doorgebracht.

4

Donderdag om half 5 zijn we weer richting Nederland vertrokken en hebben we op de grens bij Frans op den bult een ontbijtje gedaan en zijn daarna gaan lossen bij Klaverkoe in Winkel.
Toen moesten we nog naar Oost-Kapel in Zeeland om een laatste vracht te laden. Die nacht hebben we thuis doorgebracht omdat we niet genoeg uren hadden om dit nog te gaan lossen.

5

Om 5u moesten we vrijdag weer van de zaak af want om 7u werden we verwacht bij de Mariahoeve in Heteren. Daar heeft Mathieu zelf weer zn wagen gelost en ik heb me vermaakt met de honden en de paardjes daar op het erf. Na het lossen mochten we naar de zaak komen en was het lekker weekend.

6

Lekker hoor zo`n weekje mee, m`n moeder zorgde voor de katten en het konijn en zo kon ik een weekje mee. Even ervan tussen en verder aan niks anders denken. Nog 1 weekje om thuis de boel weer klaar te maken en voor te bereiden om 3 oktober weer aan de slag te gaan!

Lijkt het jou wat een week mee met de vrachtwagen? of doe je het weleens?

4 thoughts on “Een weekje mee met de vrachtwagen!

  1. jackie 23 september 2013 om 10:56 Reply

    wahahaha, das echt op zijn zeeuws oost-kapel.. Wij zeggen gewoon oostkapelle 😉
    maar heerlijk een hele week mee, JALOERS…
    Ik heb met een vriend afgesproken binnen kort een weekend (in de nacht) mee te gaan…

  2. Veronica 23 september 2013 om 22:25 Reply

    Mijn moeder ging ook wel eens mee met de vrachtwagen van mijn pa. Ik zou dat niet zien zitten heel de week in zo’n hokje, maar je ziet natuurlijk wel veel!

  3. Sylvia Kuijsten 30 september 2013 om 17:24 Reply

    Wat ontzettend leuk! Pap ging als klein jochie graag met zijn twee broers mee met de vrachtwagen, dat waren voor hem hele avonturen 😉

  4. Dina 2 oktober 2013 om 10:24 Reply

    Oh dat lijkt me echt super leuk om eens te doen!

Geef een reactie

