Mijn haat/liefde verhouding met ToDo lijstjes!

Meestal als ik een dag vrij heb weet ik de avond ervoor precies wat ik wil gaan doen, dit zit dan in m’n hoofd en daarmee ga ik ook slapen. Het nadeel alleen is als ik dan wakker wordt ik zoiets heb van mwah kan later ook (het bekende uitstelgedrag) vervolgens komt er niks uit m’n handen en doe ik voor de helen dag vrij weinig em aan het einde van de dag voel ik me rot omdat er niks is gebeurd.

Toen ben ik begonnen met de zogeheten Todo lijstjes. Super handig maar zoals ik dan weer ben gooi ik de hele lijst vol en werk ik me uit de naad om alles af te kunnen vinken en vervolgens loop ik al stressende en als een kip zonder kop het lijstje door tot ergernis soms van vriendlief.
Ik had besloten om helemaal met de lijstjes te stoppen ,maar dit werkt ook weer niet. Nu ga ik proberen om alleen op doordeweekse dagen een lijstje te ,maken en het weekend een beetje te rommelen en te zien wat de dag brengt, ik ben heel benieuwd.

Hoe is jou relatie met todo lijstjes?

getagged:

4 thoughts on “Mijn haat/liefde verhouding met ToDo lijstjes!

  1. Cindy 20 maart 2014 om 13:33 Reply

    Soms heb ik echt zo’n lijstje nodig, als ik een hele drukke dag heb en ik bang ben om iets te vergeten. Soms heb ik helemaal niet zo’n lijstje nodig. Maar meestal maak ik ze wel, gewoon om dingen niet te vergeten. Vaak bedenk ik dan op een moment iets en als ik het dan vergeet op te schrijven, dan vergeet ik het ook te doen.

  2. jackiedeklerk 20 maart 2014 om 14:01 Reply

    lastig he…
    Ik doe soms aan lijstjes en dan werk ik het zo weg,
    en soms blijf ik maar schuiven,. maar die schone ramen kunnen later ook…

  3. Betterthisway 20 maart 2014 om 17:29 Reply

    Heel herkenbaar haha! Wat ik dan maar doe is een echte planing maken, zelfs met tijd! Voelt heel streng maar geeft wel overzicht, succes!

  4. deepertonesofblue 21 maart 2014 om 10:35 Reply

    Ik maak nooit todo lijstjes, ik heb meestal wel een idee wat ik nog ‘moet’ doen op een dag, maar ik ben wel iemand die sommige klusjes flink kan uitstellen. Dan doe ik het uiteindelijk nog wel op die dag, maar echt op het laatste moment zeg maar ;).

Geef een reactie

