Happy Challenge – Omring je met positieve mensen!


Bron
Wat is er meer vervelend dan een dag dat jij je top voelt en er komt iemand langs of je wordt gebeld etc. met negatieve berichten, dit hoeft niet perse dramatisch te zijn, maar gewoon iemand dat een slechte dag hebt ofzo en jou daarmee opzadelt. Het is natuurlijk belangrijk om er te zijn voor vrienden die je nodig hebben in zulke tijden maar 24/7 is ook niet goed, want daar wordt je zelf ook niet vrolijk van!

Mensen die vrolijk zijn, je een complimentje geven, dat is veel fijner om bij in de buurt te zijn. Ik ben daar zelf heel gevoelig voor. Als ik bijvoorbeeld wordt gebeld door iemand die alleen maar negatief is kom ik ook in de straal en ga ik mezelf ook rot voelen. Deze week had ik hier ook erg last van. Ondanks het mooie weer hoeft er maar 1 persoon te zijn en m`n humeur zakt met de minuut.

En dit hoeft natuurlijk niet in levende lijven te zijn he, mensen op bijvoorbeeld facebook, reacties op je blog noem maar op. Negativiteit kan overal doordringen, zeker als je er gevoelig voor bent.

De opdracht is: verminder contact met negatieve mensen, vergroot die met positieve mensen!
Nou dat moet makkelijk zijn denk je? maar dat is het niet.. mensen kunnen bijvoorbeeld te dichtbij staan, of je bent al jaren online bevriend met ze. Toch is het belangrijk om of hier iets van te zeggen of degene gewoon wat op afstand te houden.
Ik was toch van plan om mijn facebook contacten weer eens aan te pakken, maar ook blogs die ik liever niet meer lees (die op mij niet positief overkomen) mensen om me heen waar ik wat minder contact mee wil hierdoor. Het zal moeilijk zijn maar wel iets wat nodig is, want zelf zit ik ook nogal in een negatieve straal en daar wil ik graag weer uit!

Hoe ga jij om met negatieve mensen om je heen?

getagged:

2 thoughts on “Happy Challenge – Omring je met positieve mensen!

  1. FeliciaRDS 14 maart 2014 om 13:11 Reply

    Lijkt me lastig om het contact te verminderen met negatieve mensen, die toch wel veel voor je betekenen. Maar wel veel beter!

  2. jackiedeklerk 14 maart 2014 om 16:02 Reply

    dit is ook een lastige….
    Ik heb het nu niet gedaan,
    omdat ik de mensen die mij echt energie kosten al eerder weg gedaan heb,
    klinkt heel makkelijk, was het niet…
    maar het is echt beter voor je zelf, ik heb er nu 1.5 jaar later nog geen spijt van..
    EN, er komen echt nieuwe leukere mensen

    xoxo

Geef een reactie

