Mijn reinigingsproducten/routine

Hoe vaak hoor je overal en van iedereen dat het reinigen van je gezicht belangrijk is als je naar bed gaat. Maar ook als je wakker wordt hoor je je gezicht te reinigen. Vandaag laat ik jullie zien welke producten ik op dit moment gebruik en in welke volgorde!

* Reiniging in de ochtend
– Stap 1; Als ik mijn bed uit kom in de ochtend en heb ontbeten gebruik ik eerst de gezichtslotion om de overgebleven nachtcrème eraf te halen.
– stap 2; Ik poets mijn tanden (nu met Colgate)
– stap 3; Daarna breng ik een dagcrème aan, die ik nu gebruik is van Nivea en is tot nu toe prima

Als ik een dag geen make-up heb gebruik doe ik deze stap ook in de avond alleen breng ik dan uiteraard nachtcrème aan, maar als ik een dag full face make-up op heb gebruik ik wat meer producten.

* Reiniging in de avond
– stap 1; eerst pak ik een watje en doe daar wat oogmake-up reiniger op en wrijf dan rustig heen en weer net zolang tot de make-up eraf is.
– stap 2; daarna maak ik mijn gezicht nat, pak ik de reinigingsmelk en masseer dit over mijn hele gezicht (behalve mijn ogen) en dan spoel ik het eraf
– stap 3; aarna gebruik ik 2x per week een scrub en de andere dagen gebruik ik een facewash
– stap 4; als ik dat heb afgespoeld poets ik mijn tanden
– stap 5; dan ga ik met een watje met tonic nog even over mijn hele gezicht om de restjes eraf te halen
– stap 6; Smeer ik een nachtcrème op

Al met al kost me dit in de avond zo`n 5 minuten hooguit.
Dit is mijn manier van reinigen op het moment, voor jou kan natuurlijk iets heel anders werken. Ik ben nu alleen toe aan nieuwe producten dus daar ben ik me voor aan het oriënteren.

Wat gebruik jij standaard bij je routine`s?

getagged:,

4 thoughts on “Mijn reinigingsproducten/routine

  1. vanessa 19 februari 2014 om 09:36 Reply

    Leuk om te zien! Ook fijn dat je zoveel budgetproducten gebruikt. Huidverzorgingsproducten hoeven echt niet duur te zijn.

  2. jackie 19 februari 2014 om 10:10 Reply

    Ik ben er echt te lui voor, op momenten van droge huid neem ik me voor om echt te gaan reinigen.. Gelukkig heb ik het geluk er een paar jaar jonger uit te zien, maar als ik dat zo zou willen houden zou ik beter mijn best moeten doen qua reiniging…

  3. Cindy 19 februari 2014 om 14:35 Reply

    Soms vergeet ik echt een uitgebreide reinigingsroutine te doen ’s avonds, vooral als ik moe ben. Dan gebruik ik alleen maar eye-makeup remover, van die reinigingsdoekjes en Micellair Water en klaar.. ’s Ochtends heb ik ook altijd haast, Micellair Water is echt dé uitkomst voor mij!

  4. Lisette 19 februari 2014 om 17:55 Reply

    In de avond wil ik mijn routine ook nog wel eens skippen. Je routine ziet er goed uit 🙂

Geef een reactie

