Review – De Blog Bijbel

Boekjes, blogs etc over bloggen en tips en tricks vind ik altijd interessant en er valt natuurlijk altijd wat nieuws te leren. Via via kwam ik ter oren dat Carlijn Dekker van LifstyleLetter en CarlijnBekker een boekje had uitgebracht met daarin allemaal leuke tips en tricks over bloggen! Ik besloot hem aan te schaffen en vandaag mijn mening over het boekje.

De Cover
Om te beginnen bij de cover, ik hou zeker van dit tekening effect, lekker speels en meisjes achtig, de subtitel Voor beauty chicks & shop aholics vind ik ook erg leuk verzonnen. Daardoor is het natuurlijk niet alleen een boekje voor mensen met een beauty of shopping blog. Iedereen die wil gaan bloggen of al blogt die heeft iets hieraan.

 

De inhoud
Het boekje heeft 80 bladzijdes en hoewel dat niet veel klinkt staat toch alles erin wat je zoal moet/wil weten om een blog te starten of je blog groter te maken.
Het bestaat uit 10 hoofdstukken en alle aspecten worden behandeld, van beginnen met het idee, tot de layout, planning, hoe je media kunt inzetten noem maar op.

Er staat leuke checklists in, do`s en dont`s over het bloggen en natuurlijk de illustraties niet te vergeten. Ook heeft ze 4 grote bloggers in verschillende onderwerpen (Teske, Mascha, Anouk, Annemerel)wat vragen gesteld en die leuk verwerkt in het boek.

Mijn conclusie
Ik vind het een heel erg leuk boekje, ik heb hem sinds ik hem heb gekocht constant naast mijn laptop liggen en ondanks ik natuurlijk al een tijdje blog staat er toch nog handige tips in. 
De Blog bijbel is o.a. te koop bij bol.com voor €10,00 dus dat is nog eens een leuk prijsje ook! Dus kan je wat leuke tips gebruiken bij het opstarten van je blog of gewoon bij de hulp om je blog verder te krijgen dan raad ik hem zeker aan.

Kende jij het boekje al?

getagged:, ,

3 thoughts on “Review – De Blog Bijbel

  1. Cindy 12 februari 2014 om 08:34 Reply

    Ik heb het boekje op verschillende blogs al gezien, maar ik heb het zelf niet. Ik heb zelf wel het boekje “Bloggen als een pro” in huis, maar daar moet ik ook nog steeds verder in lezen. Ik heb er gewoon geen tijd voor! Maar dit boekje zou ik misschien ook wel willen, zeker voor dat geld!

  2. jackie 12 februari 2014 om 11:24 Reply

    ik twijfel over dit boek…
    ga ik er wel of niets mee doen…

  3. Lisette 12 februari 2014 om 13:44 Reply

    Ik ga hem sowieso kopen. Hij is niet duur dus ik kan het altijd proberen 🙂

Geef een reactie

