Starten met Bodieboost!

DSCN5047kopie

Ik wist eerst niet of ik deze stap wel op mijn blog moest plaatsen, maar als een goede stok van jullie achter de deur heb ik toch besloten het te doen en een nieuwe stap in m`n leven te gaan zetten. Lijnen is al een flink aantal jaar een `dieptepunt` in m`n leven. Nadat ik van de basisschool ben gegaan en met de bus naar de middelbare school moest is het begonnen. Niet meer elke dag fietsen en op school veel stil zitten en thuis ook veel stil zitten en ja met een snoepje enzo erbij dan gaat dat mis. Ik dacht als ik op mezelf ga dan moet dat anders en kan ik zelf bepalen wat te eten maar ook dit ging niet goed. ik heb een tijdje Weight Watchers gedaan maar nadat je dan stopt met punten tellen gaat het even goed en dan stopt het weer en val je weer terug (ik althans). Nu vond ik via via de bodieboost methode tegen en deze sprak me eigenlijk gelijk enorm aan. Wil je hier ook meer over weten? lees dan zeker even verder.

DSCN5046kopie DSCN5048kopie

Ik ben een moeilijke eter dat geef ik gelijk toe, ik lust niet heel erg veel en het meest voorkomende zoals bijvoorbeeld tomaat, courgettes, avocado dat zijn dingen die ik echt niet lekker vind en dus niet eet en zo zijn er nog meer dingen.

Bodieboost telt niet met calorieën, punten of andere moeilijke dingen. Ze gaan uit van 5 families: koolhydraten, zuivel, fruit, groenten, eiwitten. Per dag mag je maximaal 2 van deze families eten maar je moet wel elke dag minimaal 1 van deze families eten. Daarnaast natuurlijk 1,5ltr water en daarnaast groene thee. Ook verplicht ze je 2 zo ge-hete joker momentjes te nemen per week. Dus geniet dan van dat lekkere wijntje, bakje chips etc.

DSCN5049kopie DSCN5052kopie

Er staan voor 10 weken menu`s in daarin staat precies wat je op welk tijdstip van de dag moet eten, super handig natuurlijk, maar omdat daar ook veel dingen in staan die ik niet lust volg ik het anders.

DSCN5050kopie DSCN5051kopie DSCN5053kopie

Je hebt namelijk 3 stappen in het boek. En wil je die alle 3 weten dan kun je natuurlijk zelf het boek aanschaffen of op de site van bodieboost gaan kijken. Maar ik ga me wagen aan stap 3. Hierbij mag je zelf weten wat je eet als je maar die families in je achterhoofd houd.

Dus ik heb afgelopen week goed met het boek ernaast een schema voor deze week gemaakt en ga daar mee aan de slag. Elke maandag zal ik een update geven (omdat dit ook mijn weegdag zal zijn al het artikel rond 10u online komen)

20131104_144230

Daarnaast wil ik ook natuurlijk wat aan sport gaan doen. Nu heb ik zelf JustDance op de WII dus deze zal gebruikt gaan worden, maar verder heb ik nog geen idee. Dus als jullie een idee hebben? misschien leuke youtube workout video`s etc.? dan hoor ik deze graag in de comments of via ander socialmedia bereik 😀

Wish me luck en tot de volgende update!

Kennen jullie bodieboost al? 
Weet jij nog een leuke workout video ofzo?

getagged:

8 thoughts on “Starten met Bodieboost!

  1. jackiedeklerk 11 november 2013 om 09:37 Reply

    succes, bodieboost spreekt mij ook aan, heb het boek onder tussen al maanden in huis, maar echt beginnen heb ik nog niet gedaan…

  2. Anne 12 november 2013 om 14:18 Reply

    Over Bodieboost heb ik veel goede verhalen gehoord, ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen! Zelf heb ik veel moeite met me aan eet-schema’s houden. Vooral omdat mijn zin in eten nogal wisselt per dag. Als sport kan je misschien zwemmen proberen? Dat doe ik sinds kort en ik vind het heerlijk! Daarnaast doe ik aan fitness, in de sportschool kan je soms ook begeleiding van trainers krijgen of een schema, dat helpt misschien ook? Good luck!

  3. Veronica 12 november 2013 om 20:25 Reply

    Ik heb het boek op mijn verlanglijstje gezet voor kerst, dus als ik het krijg zal ik er pas mee beginnen in het nieuwe jaar. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd maar ik hou het nooit vol. Misschien is dit wel iets wat ik vol kan houden.

  4. Michelle 12 november 2013 om 22:09 Reply

    Wat leuk dat je met BodieBoost gaat beginnen! xx

  5. Tineke 13 november 2013 om 20:17 Reply

    Ik wil dit ook zeker eens gaan proberen, daarom ben ik heel erg benieuwd naar jouw ervaring. Je hebt een hele leuke blog. Ik ben je meteen gaan volgen via bloglovin. Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog.
    Liefs

  6. antoinnette 18 november 2013 om 14:02 Reply

    Ik heb net een hoepel aangeschaft, je hebt tegenwoordig sport hoepels en je kan hoepelen wanneer je wilt en zo lang als je wilt. Heb het v 1 kennis die er al veel mee afgevallen is dus wie weet een idee voor je, hier de link. https://sportbay.nl/nl/pr/Hoela-Hoep-hoepel-Hula-Hoop-SOFT/247 Succes 🙂

  7. De boyfriend TAG | 21 november 2013 om 05:07 Reply

    […] ze elke dag zou eten als het kon. * Patat – Ja heel erg maar dat zou ik zo doen maargoed hihi laat bodieboost het maar niet horen hihi (1x p/w is toegestaan […]

  8. […] het succes van haar gewone bodieboost boek `slank en fit`en haar dagboek is er van Charlotte Willems nu ook het Bodieboost Kookboek. En niet zomaar een […]

Geef een reactie

