Wat is scrapbooking?

Om maar met het eerste scrapbook artikel te beginnen ga ik jullie vandaag vertellen wat scrapbooking nu eigenlijk is. Ik volgde jaren alleen maar scrapblogs en toen ik via bloglovin met andere blogs in aanmerking kwam verbaasde ik me dat er een blogger was die ook scrapte namelijk Veronica. Ik weet niet waarom het me zo verbaasde hoor maar vond het erg leuk. Lees verder als je benieuwd bent waar ik het over heb.

Scrapbook is eigenlijk heel simpel Plakboek. We kennen allemaal wel de fotoalbums bij je opa`s, oma`s en gewoon je ouders misschien wel of jijzelf. Maar wat is er nou leuk aan die albums behalve de herrieneringen (foto`s) Best een beetje saai toch?

In America is het scrapbooking enorm hip. Het pimpen van je foto`s in je plakboeken zo is het ooit begonnen, oude kranteknipsels, poëzie teksten bij de foto`s plakken, stukjes cadeaulint erbij. Nu zeker honderden jaren later is dit echt uitgegroeid tot een heel fenomeen. Winkels vol met speciale spulletjes denk hierbij aan lijm, papier, splitpennen, knopen, glitters. Je kan het zo gek niet verzinnen of het is er.
Er zijn tegenwoordig albums met hoezen erin waarin je je gemaakte `pagina` kan opbergen, niks geen vaste witte vellen maar een achtergrond die jij wilt, grootte die jij wilt en smaak die jij hebt!

Ik ben begonnen met scrappen in 2009 met layout`s maken, samen met mijn moeder bij de hobbyzaak hier in de buurt een workshop te hebben gevolgd waren we enorm enthousiast. Uiteraard koop je dan veel te veel (dingen die ik nu nog heb maar nooit gebruik) maar met de jaren heb ik wel mijn eigen stijl weten te ontwikkelen. Er zijn tijden dat ik er niks mee doe maar daar is het dan ook een hobby voor zullen we maar zeggen he!

Voorbeelden van Layouts die ik heb gemaakte de laatste jaren

1kopie

Tegenwoordig maak ik ook veel scrapkaarten, je kent het wel de 3d kaarten (3x hetzelfde plaatje uitknippen maar dan net iets anders) de borduur kaarten. Zo heb je ook scrapkaarten met stempelafdrukjes en dezelfde materialen die je voor de layouts maakt. Deze hebben jullie al een paar keer voorbij zien komen hier op de site Zie hier en hier bijv.

Kende jij het Scrapbooking al?

getagged:,

5 thoughts on “Wat is scrapbooking?

  1. Veronica 6 november 2013 om 10:21 Reply

    Ha! Ik doe het toch echt al jaaaaaren. Ik denk dat ik vanaf 2003 of 2004 ben begonnen met scrapbooking, ik heb alleen nu een hele lange pauze tussendoor 🙂 Straks als ik klaar ben met mijn studie dan ga ik er ook zeker weer meer mee doen, het is zo’n leuke hobby! Je layouts zijn leuk! Fijn he zo creatief bezig zijn? 🙂

  2. Lieke 7 november 2013 om 10:47 Reply

    Ik wou het altijd gaan doen maar ik ben er eigenlijk nog nooit aan begonnen! Het lijkt me echt wel super leuk om te doen 🙂

  3. Rachel 7 november 2013 om 11:43 Reply

    heel erg gaaf meid
    ziet er super uit

    liefs,
    http://rachelkromdijk.blogspot.nl

  4. Nina 7 november 2013 om 15:31 Reply

    Leuk zeg!

  5. michelleslillavarld 7 november 2013 om 16:47 Reply

    Ziet er heel tof uit! Leuk dat je dat doet 😀

Geef een reactie

