Routine, Ritme en Regelmaat!

Routine,Ritme en regelmatig

Volgens onderzoeken kost het 21 dagen om een routine in je lichaamssysteem te krijgen en na mijn idee kost het maar 1 dag om dat hele systeem weer in de war te gooien…. Hoe belangrijk het (voor mij) is om met enige regelmaat te leven lukt het me niet om bepaalde dingen in ritme te krijgen. Denk hierbij vooral aan het huishouden, reinigen van mijn gezicht, simpelweg spullen opruimen na gebruik.

Ik ben heel snel afgeleid, als ik bijvoorbeeld kijk naar nu ik dit blogje maak ben ik er in 10 minuten al 3x van tussen geweest omdat dingen van buitenaf me eraf hebben getrokken (deurbel, zeurende kat, de was) dus duurt het alleen maar langer eer dit blogje af is. Toch wil ik (weer) een poging doen om dit aan te pakken. Het is me eerder gelukt met het doordeweeks naar bed gaan. Ik ga trouw tussen 10 en half 11 naar bed en sta als ik niet hoef te werken netjes tussen 8 en 9 naast m`n bed. Routine dus, ritme en regelmaat. In het weekend loopt dit vaak wel anders maar dat vind ik niet zo heel erg.

De eerste 2 dingen die ik wil aanpakken zijn:

Het reinigen van mijn huid s’morgens en s’ avonds. Dus met alles make-up eraf, tanden poetsen, creme etc. Hier ben ik al mee begonnen en ik moet zeggen dat het me vooral s`morgens wel wat moeite kost. Maar we gaan ervoor ik ben hier nu 2 dagen mee bezig dus over 19 dagen moet het een soort van gewoonte zijn.

Het huishouden. Dagelijks de boel netjes houden, opruimen wat je gebruikt, de was opvouwen en gelijk wegleggen (niet opvouwen op een hoop leggen en daar vandaan je kleding pakken) gelijk uit de droger als het klaar is (en niet een week laten zitten) vuile was in wasmanden (en niet doelloos op de grond gooien) Ja dat dus allemaal haha. Het dus dagelijks bijhouden van ons huisje (en daarnaast steeds wat extra’s doen) nu werk ik onregelmatig dus het is echt per week kijken wanneer ik werk en wanneer ik dus meer tijd heb voor deze dingen. Maar goed de 21 dagen gaan vandaag in dus let`s do this.

Volgende maand rond deze tijd kun je dus een blogje verwachten met hoe mijn vorderingen zijn.

Wat zijn jou routine, ritme en regelmaat problemen?

getagged:, , ,

Geef een reactie

