Nieuwe Baan!

Zoals sommige van jullie wel weten ben ik ruim 4 jaar gastouder van beroep, ja via een officieel gastouderbureau met de benodigde diploma`s. Helaas ben ik er bij m`n laatste gezin zonder pardon uit gezet (details even achterwege gelaten) en zat ik dus van de 1 op de andere dag zonder werk. Balen natuurlijk als je bijna 2 jaar bij hetzelfde zit en ineens weer hele dag thuis.. In het begin wel lekker natuurlijk, weer even alles op een rijtje zetten, even tijd voor jezelf. Maar na 3 weken werd ik het zat, sollicitaties die op niks uitdraaide, tot ik 18 april werd gebeld n.a.v. mn sollicitatie op een vacature voor het schoonmaken van vakantiehuisjes in Hellevoetsluis ik kon Vrijdags de 19de op gesprek komen en zou dan maandag of dinsdag wat horen. Helaas niks tot donderdag de telefoon ging en met het blijde nieuws dat ik was aangenomen. Met grote verbazing vrijdags al begonnen. En een spierpijn dat ik had joh in mn benen, rug en armen.. niet niks hoor 4 6persoonshuisjes schoonmaken van boven tot onder in 115min. per huisje. Gister weer een dag gewerkt en het ging al een stuk makkelijker en was een stuk minder vermoeid.

Tuurlijk is het geen baan wat ik de rest van mn leven wil doen (niets ten nadele hoor want ik heb vaker schoonmaakwerk gedaan) maar voor nu is het prima en zeker in deze moeilijke tijden van crisis en werkloosheid ben ik allang blij dat ik iets heb om te doen en waar ik een extraatje mee kan verdienen.

Gister kreeg ik ook een officieel werkshirt dus ben er helemaal klaar voor haha. Ook was ik vergeten hoe het was om met collega`s te werken, volwassen mensen die begrijpen wat je zegt. Kinderen zijn tof hoor maar af en toe een gesprek met een volwassen iemand is ook fijn 😛

Wat doe jij op het moment voor werk of school? En is het je droombaan of iets om je `bezig` te houden!

4 thoughts on “Nieuwe Baan!

  1. E 2 mei 2013 om 18:07 Reply

    Gefeliciteerd met je (hoe tijdelijk of langdurig het ook moge zijn) baan! Zeker lekker om weer geld te verdienen. En het punt om met volwassenen om te gaan op het werk snap ik he-le-maal!

  2. Jackie 3 mei 2013 om 07:16 Reply

    Super, en het is even werk toch..
    Geniet er lekker van, en voor je het weet komt er straks een leuke(re) baan op je pad..

    xoxo

  3. gastouder 3 mei 2013 om 13:48 Reply

    Wil je binnekort toch weer graag aan het werk als gastouder? vind dan nu eenvoudig en snel gezinnen op https://nl.care.com/

  4. […] schreef ik al een logje over mijn nieuwe baan.. het schoonmaken van vakantiehuisjes! Hoewel dat al een stuk beter gaat is het natuurlijk nog geen […]

Geef een reactie

